Alweer 5 weken verder... - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu Alweer 5 weken verder... - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

Alweer 5 weken verder...

Blijf op de hoogte en volg Rachel

05 Maart 2014 | Italië, Bergamo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst. Inmiddels zit ik hier nu ruim 5 weken en heb ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin! Ik ben al een paar weken naar school geweest en de lessen vallen mij erg mee. Het zijn wel veel lessen die 3uur duren, dus dat is best pittig om geconcentreerd te blijven. De lessen die ik heb gekozen zijn wel interessant; Business & Marketing, Geography, Engels en Italiaans. Volgende week moeten Bo en ik een presentatie doen voor Engels en dan hebben we die 5 credits al binnen. Italiaans gaat ook best goed, de lerares is goed te volgen en we proberen in de supermarkt etc. ook veel Italiaans te spreken. Twee weken geleden zijn we een dagje naar Milaan geweest, dat was erg leuk, maar helaas regende het de hele dag. Wel natuurlijk lekker geshopt en mooie winkels gezien die helaas niet binnen ons budget pasten! Verder spreken we ook veel af met meisjes uit de klas die we de eerste weken hier hebben leren kennen. Gisteren hadden ze pannenkoeken gebakken en ging ik daar eten. Waarschijnlijk is het plan om aanstaande zaterdag een dagje naar Verona te gaan met zijn allen, dus daar heb ik ook heel veel zin in! Meestal drinken we dan 's avonds in het weekend met zijn allen wat bij ons en daarna hierboven in het stadje. Natuurlijk ben ik afgelopen week op wintersport geweest en het was echt super! 22 februari ging ik met de trein eerst naar Verona en daarna de bergen in, ongeveer 4uurtjes. Eenmaal aangekomen kwam de hele familie Petersen mij ophalen en hoefde ik niet met de bus, heel luxe! Ze hadden een leuk appartementje geregeld aan het meer van Molveno en Nienke en ik hadden zelfs een eigen appartementje. Misschien wel goed met al ons gelach iedere avond over Nienke haar marmotten, wimperkruller en gekke acties! Iedere dag hebben we heerlijk geskied met zijn allen en Nienke en Yannick gesnowboard. De eerste dagen heel mooi weer gehad (echt Italiaans) en de dagen daarna iets meer bewolking, maar dat mocht de pret niet drukken, want we hebben een topweek gehad! Heel lief dat ik mee mocht deze vakantie. Zaterdag een week later hebben ze mij met zijn allen naar huis in Bergamo gebracht (heel luxe) en was ik in 2uurtjes thuis. Leuk dat ik op deze manier ook mijn huisje kon laten zien. Helaas was de wintersport toen alweer over en moest ik gewoon weer naar de universiteit. Heel erg bedankt voor de leuke week! Maandag begon het studentenleven dan alweer. Vanaf vandaag schijnt de zon en ik zie dat dat de komende tijd zo gaat blijven en dat het volgende week zelfs 18 graden gaat worden. Vanmiddag hebben we dus heerlijk op het terras gezeten en geluncht. Verder ben ik veel aan het sporten en ook aan het leren, want in april moet ik helaas even terug naar Nederland om een tentamen te herkansen...
En volgende week komen dan eindelijk Ilse, Joyce en Jacinta een weekendje naar Bergamo! Heel veel zin om ze alles hier te laten zien!
Voor nu was dit het dan wel weer even, ik zal jullie snel weer op de hoogte houden.

Groetjes en liefs vanuit een zonnig Bergamo!

  • 05 Maart 2014 - 19:35

    Ilse Haagedoorn:

    Klinkt super leuk je weekje wintersport!! Lekker hoor! Ook leuk om te lezen welke vakken je volgt. Ik ben erg benieuwd naar alles maar gelukkig kan ik volgende week even alles in levende lijven bekijken en even controleren of het wel klopt wat betreft het weer.......

  • 05 Maart 2014 - 19:58

    Dimitri Petersen:

    Wat leuk weer wat van je te lezen en ja wat hebben we het geweldig gehad tijdens de wintersport. Dat had nog wel weken mogen duren. Plek was goed, gezelschap was super, lekker gegeten tussen de middag en 's avonds in ons appartement. Achterlijke kaartspelletje van Nienke & Yannick ( stressen ) en ga maar door. Super leuk dat we ook je huisje hebben gezien, het was het omrijden meer dan waard. Nienke kijkt er al heel erg naar uit om weer jouw kant op te komen, kan niet snel genoeg eind maart zijn.
    Heel veel succes lieverd met alles en spreken elkaar gauw weer. Zet hem op!
    Liefs, Dimitri

  • 06 Maart 2014 - 09:15

    Karin Petersen:

    Ja wat was het gezellig en ook hier hebben we moeite om in het ritme te komen. Als ik hoor dat de zon bij jou komt, hadden we zeker nog wel even willen blijven. De huisje is ook supergezellig en wat een uitzicht! Unieke plek en jij hebt hem gevonden! Veel succes met leren en zien je in april!
    Liefs,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bergamo

Rachel

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 39509

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 07 Juli 2014

La Bella Italia

09 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: