De tweede week - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

De tweede week

Blijf op de hoogte en volg Rachel

10 Februari 2014 | Italië, Bergamo

Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verslag. Vorige week zondag (02 februari) heb ik Bo opgehaald op het vliegveld en toen kon ons avontuur samen beginnen! Die zondag hebben we lekker gegeten en zijn we 's avonds even een rondje door het stadje gaan lopen, gelijk ook een beetje shoppen natuurlijk! Maandag 03 februari begon dan de Italiaanse cursus voor een week. Iedere dag moesten we naar school van 09uur tot 16uur, dus 6uur per dag Italiaans. Best pittig, maar gelukkig was het voor ons vooral heel veel herhaling. Om 12uur hadden we een uurtje pauze en Bo en ik gingen dan langs huis, de universiteit is namelijk maar op 5minuten lopen. Heel fijn! Dinsdagmiddag zijn we gaan shoppen in een groot overdekt winkelcentrum bij het vliegveld. Dit schijnt de grootste van Europa te zien. Overal is er nu 50% korting, dus helaas kon ik die mooie schoenen niet laten staan! Donderdags was het heel mooi weer en moesten we 's middags naar de International Office om de vakken te regelen. Donderdag zijn we dus alleen 's morgens naar school geweest en hebben we daarna heerlijk met klasgenootjes op het terras gezeten. 's Middags zijn we al hardlopend (heel sportief) naar de International Office gegaan. Donderdagavond was er een klein feestje voor alle Erasmus studenten. Deze was beneden in de stad en het was een aperitivo, dus ook met een klein hapje. Dit was erg gezellig en hier hebben we veel nieuwe studenten leren kennen. Zaterdag hebben we eerst 's morgens weer hardgelopen en ook doen we hier buikspieren (moet wel met al die pasta iedere dag!) Zaterdagmiddag zijn we naar beneden gelopen en hebben we daar weer gewinkeld, alles weer 70%, dus allebei weer geslaagd voor leuke kleding. 's Avonds waren we uitgenodigd bij een paar klasgenootjes en hebben we daar wat gedronken. Zondag hadden we de klasgenootjes bij ons thuis uitgenodigd en hebben we een hele stapel pannenkoeken gebakken. Een beetje een Hollands avondje. Heel gezellig was het en gelukkig vonden ze het allemaal lekker! Overdag was het prachtig weer en hebben we lekker van het zonnetje genoten op het pleintje. Deze week beginnen de lessen op de universiteit, maar we hoeven deze week alleen nog maar dinsdag en donderdag naar school. Dinsdagochtend hebben we een Italiaanse toets en worden we op een niveau ingedeeld voor de Italiaanse lessen, 's middags hebben we Duits en donderdag hebben we Engels. Vanaf volgende week krijgen we dan op maandag en dinsdag Business & Marketing erbij. Ik ben benieuwd hoe de lessen zijn, maar ik heb er wel zin in! Verder hebben we deze week niks bijzonders, misschien een dagje Milaan als het weer mooi is! Al met al genieten wij hier wel en heb ik het enorm naar mijn zin!
Tot de volgende keer weer!

Liefs, Rachel

• 10 Februari 2014 - 19:24

Marijke Hollander:

Fijn dat de regen afgelopen is en jullie genieten van het betere weer. Het is maar goed dat je ook schrijft over af en toe naar les want anders dacht ik dat je alleen maar ging shoppen. Laat je nog wat over in de winkels voor april ....