Weekje in Nederland - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu Weekje in Nederland - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

Weekje in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Rachel

22 April 2014 | Italië, Bergamo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Nienke kwam eind maart een weekendje langs. Vrijdagmiddag heb ik haar van het vliegveld gehaald en heb ik mijn huisje laten zien en het dorpje. We zijn die avond lekker uit eten geweest. We dachten hier tomatensoep te hebben besteld, maar we kregen een grote bak met mosselen. Nienke heeft ze geproefd en vond ze erg lekker, dus heeft ze weer wat geleerd te eten! Zaterdags heb ik Bergamo laten zien en zijn we ook naar de top van het stadje geweest, het was erg mooi weer, dus we hadden mooi uitzicht. 's Avonds op het terras een cocktail gedronken. Zondag zijn we naar Lecco gegaan, aan het Comomeer. Weer een dag met ontzettend mooi weer, dus hier hebben we lekker op he terras gezeten en een beetje rondgelopen. 's Avonds had Nienke thuis lekker pannenkoeken gebakken, dus een Hollands avondje. Helaas ging ze maandag alweer naar huis. 's Morgens nog even van het zonnetje genoten en daarna zijn we op de trein naar Milaan Malpensa gegaan. Dit was goed te doen, daar ook nog even van het zonnetje genoten. Helaas moesten we toen alweer afscheid nemen, maar we kunnen terugkijken op een superweekendje in Bergamo! Zal zeker nog wel vaker voorkomen! Daarna ben ik weer teruggegaan naar Bergamo. Die week moest ik gewoon weer naar school. Wel hebben we de afgelopen weken ontzettend mooi weer gehad in Italië, dus heb ik tussendoor ook lekker van het zonnetje genoten. Een paar weekenden geleden ben ik ook nog met Anna naar Bologna geweest. Het was een lange reis er naartoe, we waren in totaal 4uur onderweg, maar het was zeker de moeite waard. Een hele andere stad dan Bergamo, maar mooi om te zien. Hier hebben we lekker rondgelopen en op terrasjes gezeten. 's Avonds uiteraard de pasta Bolognese geprobeerd, dat moest nu wel aangezien we in Bologna waren. We waren pas om half 2 's nachts thuis, maar het was de moeite waard. Het weekend daarna was ik alweer een paar dagen in Nederland, helaas met als reden dat ik een tentamen moest herkansen. Nog geen uitslag van gehad, dus hopen op het beste anders mag ik in juni weer terug. Zondag 13 juli vloog ik weer terug en werd ik in Bergamo opgehaald door Aart en Marijke. Zij stonden een weekje aan het meer van Iseo. Het was weer prachtig weer. Bo had lekker tomatensoep en spaghetti gemaakt, dus eerst heb ik het dorpje laten zien en 's avonds hebben we lekker in de tuin zitten eten. De rest van de week was het weer prachtig weer, maar helaas moest er ook gestudeerd worden. Maandag kwamen er wat vriendinnen van de universiteit, en een voordeel in Italië, we konden studeren in de tuin. Woensdags kwamen Aart en Marijke naar ons toe en hebben we boodschappen gedaan bij de Lidl. Ik denk dat die supermarkt nu genoeg verdiend heeft voor de rest van het jaar. Ontzettend veel boodschappen gedaan, maar dat was ook wel weer nodig voor de laatste 3 maanden. En makkelijk dat we met de auto konden. 's Avonds werden we mee uit eten genomen door Aart en Marijke, heel lief van ze! We hadden natuurlijk de beste pizzeria uitgekozen en we hebben heerlijk gegeten! Donderdags ging Bo al naar huis en heb ik verder nog lekker van het zonnetje genoten in de tuin, aangezien we al vakantie hadden. Vrijdags ben ik met de trein naar Iseo gegaan, waar Aart en Marijke zaten. Hier hebben we over een marktje gelopen en hebben we 's middags lekker pizza gegeten. Het was deze dag een beetje bewolkt, dus zijn we 's middags naar een groot shoppingcenter geweest. 's Avonds had Marijke lekker gekookt en ben ik daarna weer op de trein naar Bergamo gegaan. Zaterdags kon ik met Aart en Marijke meerijden naar Nederland en kwamen ze mij rond 9uur halen. 's Avonds overnacht in Duitsland en weer lekker uit eten geweest en zondagmiddag waren we weer in Nederland. Deze week een beetje leren voor de examens in mei en natuurlijk mijn verjaardag vieren en Koningsdag. Maandag 28 april vlieg ik weer terug en rijden papa en mama met Sven en Cheyenne naar Italië, dus die zie ik daar dan weer. Dan is de maand mei een drukke maand met veel visite en examens, maar wel heel gezellig en leuk dat ik iedereen kan laten zien waar ik zit! Binnenkort horen jullie wel weer hoe het gaat!

Ciao en liefs Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bergamo

Rachel

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 39508

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 07 Juli 2014

La Bella Italia

09 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: