De eerste dagen - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Rachel

30 Januari 2014 | Italië, Bergamo

Eindelijk was het dan zover! Zaterdag 18 januari nog een afscheidsfeestje gehouden, wat erg gezellig was, bedankt iedereen! Zaterdag 25 januari vloog ik om 09.25uur naar Italië en mama ging lekker mee! Op Schiphol stonden er nog veel mij uit te zwaaien, leuk dat jullie er waren! Uiteindelijk afscheid genomen en door de douane gegaan. Veel teveel bagage meegenomen en de eerste €110,- konden we al betalen... Om 10.00uur gingen we de lucht in en we landden op Milaan rond 11.15uur. Eerst alle bagage weer gehaald en daarna de auto opgehaald. Het was prachtig weer, strakblauwe lucht! In ongeveer een uurtje zijn we naar Bergamo gereden. Ik had om 14.00uur een afspraak met de makelaar, maar we waren nog veel te vroeg, dus eerst even langs het huisje gereden. Door kleine straatjes de berg op! Na 14.00uur was de makelaar open en konden we alles regelen. De eigenaresse was er ook en die reed voorop naar het huisje. Hier legde ze alles uit in het rap Italiaans, lastig om al terug te praten. Nadat we het huisje hadden gezien wilden we even boodschappen doen. De eigenaresse van het huisje liet ons ook de supermarkt zien en wachtte buiten. Daarna bracht ze ons weer naar huis, waar we alle spullen konden uitpakken. Ik woon in 'Citta Alta', bovenop de berg van Bergamo. 's Avonds zijn we hier het dorpje ingelopen, allemaal kleine straatjes, pleintjes en eettentjes, echt Italiaans! Hier hebben we een beetje rondgelopen en hebben we een lekkere pizza gegeten. Zondag waren we al vroeg wakker en hebben we eerst het hele huis schoongemaakt. Daarna zijn we in een uurtje naar Como gereden. Het was weer prachtig weer, dus hier heerlijk op het terras een espresso genomen en een broodje gegeten. Daarna nog wat rondgelopen in Como. 's Avonds zijn we weer naar het dorpje achter mijn huis gelopen, gelijk ook de universiteiten gezien, die alle drie op maar 5 of 10 min lopen zitten. Rond 19.00uur, net als de Italianen een aperitiefje genomen. Al dat eten voor maar €8,-! Maandagochtend had ik eerst een afspraak met de International Office beneden in de stad. Hier kreeg ik al mijn papieren. Daarna zijn we nog even naar het station gelopen om te kijken hoe het werkt met de bussen. Teruggereden richting het huisje en de auto beneden in de stad geparkeerd, want op de berg is alles betaald... Wel met de kabelbaan omhoog gegaan. Weer in het dorpje achter mijn huis lekker geluncht en daarna zijn we met een gids op pad gegaan. Ze vertelde ons alles over 'Citta Alta' (waar ik woon). Twee uur lang met haar rondgelopen en ook heeft ze mij alle leuke plekken verteld waar de studenten komen. Daarna hebben we thuis lekker thee gedronken en zijn we 's avonds weer uit eten geweest. Nu het traditionele gerecht uit Bergamo gegeten (Scapinoc). Een soort ravioli gevuld met vlees en kaas, heel lekker, maar machtig! Dinsdag ging mama helaas alweer naar huis. Ik ben meegereden en op de luchthaven van Milaan hebben we de auto ingeleverd. Daarna nog een broodje gegeten en toen is mama door de douane gegaan. Ik ging met de trein terug naar Bergamo, ongeveer 2 uurtjes. 's Avonds heb ik hier thuis gegeten en even met iedereen geskypt. Woensdag was het bewolkt en ben ik eerst gaan hardlopen. Daarna heb ik het huisje een beetje ingericht met foto's en alle kaartjes van iedereen. 's Middags nog even een rondje gelopen door het dorp en 's avonds vroeg gaan slapen, moe van alle nieuwe indrukken. Vandaag regent het helaas de hele dag en af en toe een beetje natte sneeuw. Vanmorgen ben ik even naar de stad beneden gelopen, ongeveer 20 minuutjes lopen en hier heb ik wat leuke dingetjes voor het huisje gekocht. En een melkopschuimer, nu kunnen Bo en ik lekker cappuccino maken! Net lekker ravioli gemaakt en straks als het niet meer zo regent, nog maar wat boodschapjes halen. Morgenochtend is de markt en ga ik daar even kijken en dan zondag Bo ophalen! Maandag begint de Italiaanse cursus en moeten we iedere dag naar school van 09 tot 16uur. De week erna begint de universiteit. Tot nu toe vermaak ik me dus nog wel even in Bella Italia!

Liefs, Rachel

  • 30 Januari 2014 - 16:06

    Ilse:

    Leuk druk weekje zeg! Leuk om te lezen hoe t precies is daar!

  • 30 Januari 2014 - 16:14

    Debbie:

    Wat ontzettend leuk om te lezen! Jij gaat je het komende jaar wel prima vermaken!

  • 31 Januari 2014 - 21:25

    Dimitri Petersen:

    Wat super leuk om te lezen. We zien je heel gauw in de sneeuw!

  • 01 Februari 2014 - 14:59

    Marijke Hollander:

    Leuk dat je weer een verslag schrijft Rachel, kunnen we lezen hoe het je vergaat en wat je allemaal tegenkomt in Bella Italia. Ook de foto's zijn leuk, weten we tenminste hoe je er bij zit. Hu je haaks en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bergamo

Rachel

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 39503

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 07 Juli 2014

La Bella Italia

09 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: