Veel gezelligheid en examens! - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu Veel gezelligheid en examens! - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

Veel gezelligheid en examens!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

22 Mei 2014 | Italië, Bergamo

De vorige keer dat ik een verslag schreef was ik nog een weekje in Nederland. Inmiddels ben ik alweer een tijdje terug in Italië. Eind april kwamen papa en mama met Sven en Cheyenne op bezoek. Zij kwamen met de auto en ik vloog op Bergamo. Ik had een appartement voor ze geregeld achter mijn huis, dus ze zaten lekker dichtbij. In die week hebben we veel dingen gedaan, we zijn een dagje naar Venetië geweest, erg mooi om gezien te hebben. Verder kwamen Sietze en Linda mij ook nog opzoeken en toen hebben we heerlijk bij mij in de tuin geluncht. We hebben die middag met ze allen een stadstour gehad van dezelfde gids als in januari met Mama. Verder zijn we met zijn allen nog naar het Comomeer geweest en met de boot over naar Bellagio. En natuurlijk 's middags en 's avonds heerlijk Italiaans uit eten geweest! Zaterdagochtend gingen papa en mama met Sietze en Linda naar de Cinque Terre, de kust van Italië. Sven en Cheyenne waren nog het weekend bij mij in Bergamo. Zaterdags ben ik met hun naar de top van Bergamo geweest met de kabelbaan. Het was mooi weer en daar hebben we naar het uitzicht gekeken. Zaterdagmiddag hebben ze nog heerlijk van het zonnetje genoten in de tuin en 's avonds een lekkere pizza gegeten in het dorp en uiteraard genoten van het laatste Italiaanse ijsje. Zondagochtend moest ik hun helaas alweer naar het vliegveld brengen en zat voor hun de vakantie erop. Het was echt supergezellig! Papa en mama kwamen dinsdags weer terug van de Cinque Terre en bleven hier toen nog een week, tot dinsdag 13 mei. Weer hebben we veel dingen gedaan, we zijn het Gardameer een dagje rondgereden, we hebben aan een strandje gezeten bij het Iseomeer, het was deze dag erg mooi weer. Ook hebben we dit meer rondgereden. Verder hebben we op zondag Milaan bezocht. Erg mooi en het was erg warm. Hier hebben we lekker rondgelopen en op terrasjes gezeten. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij een restaurantje bij mij om de hoek. Gelukkig hebben ze het getroffen met het weer. Maandag konden ze nog lekker van het zonnetje genieten bij mij in de tuin. Ook natuurlijk weer heerlijk uit eten geweest bij de pizzeria en dinsdags moesten ze helaas alweer naar huis. Het was ook weer supergezellig! Een dag later kwamen Opa en Oma alweer, zij waren op Malpensa geland en hadden daar een auto gehuurd. Woensdagavond hebben ze lekker bij mij gegeten en ze verbleven in hetzelfde appartement als waar papa en mama in zaten. Ik heb ze het stadje laten zien en vrijdags zijn we naar het Iseomeer geweest. Daar hebben we het eiland Monte Isola rondgefietst, heuveltje op en heuveltje af. Zaterdag heb ik ze de stad beneden laten zien en zijn we 's middags bij mij in de tuin gebleven. Op zondag zijn we naar het Comomeer geweest en hebben we hetzelfde rondje gedaan als toen met Papa en Mama, ook met de boot over naar Bellagio. Ondertussen ben ik ook veel aan het leren, want ik zit midden in de examens. Tante Joke en Oom Ton belden ook nog dat ze voor de deur stonden, dus die hebben ook nog gezien waar ik verbleef. Zij zijn een nachtje bij Opa en Oma blijven slapen en met hun heb ik lekker op het pleintje in Bergamo wat gedronken. Uiteraard heb ik met Opa en Oma ook nog Milaan bezocht, eerst het kerkhof gezien en daarna de stad. Vandaag ben ik veel aan het leren en verder weet ik nog niet wat we gaan doen. De komende tijd zal er nog veel meer visite komen, dus het wordt druk, maar dat vind ik alleen maar gezellig! Nog 8 weekjes helaas en dan zit het er alweer op...
Voor nu laat ik het maar weer even hierbij en ik zal ervoor zorgen dat jullie weer snel wat horen!

Un abbraccio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bergamo

Rachel

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 39492

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 07 Juli 2014

La Bella Italia

09 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: