La vita è bella! - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu La vita è bella! - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Rachel Booren - WaarBenJij.nu

La vita è bella!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 Maart 2014 | Italië, Bergamo

Ciao!

Even kijken waar ik was gebleven... Vorige week kwamen Jacinta, Ilse en Joyce gezellig een weekendje naar Bergamo. Bo haar moeder met twee vriendinnen waren ook in die week in Bergamo. Woensdags hadden we lekker voor ze gekookt en bleven ze bij ons eten. Vrijdag 14 maart kwamen Jacinta, Ilse en Joyce langs. Ik had ze 's middags op het vliegveld van Bergamo opgehaald en toen zijn we lekker bij mij thuis gaan eten. Ik had Italiaans gekookt, tomatensoep, risotto en een lekkere capresesalade. Na het eten/lunch zijn we het stadje ingelopen en heb ik ze de universiteiten laten zien. 's Avonds hebben we op het terras eerst het beste stracciatella ijs gegeten (jaja die zit in Bergamo) en daarna een lekkere cocktail gedronken. Zaterdagochtend stonden we vroeg op en gingen we met de trein naar Brescia. Dit is een stadje op ongeveer een uur afstand van Bergamo. Het weer was mooi en we zijn vooral van terras naar terras gelopen. Verder hebben we lekker gewinkeld en het stadje bekeken. In de namiddag zijn we teruggegaan naar Bergamo en heb ik ze Citta Bassa (de stad beneden) aan ze laten zien. 's Avonds wilde ik op de Italiaanse manier uit eten gaan, dus zijn we eerst naar huis gegaan om ons op te tutten. Daarna naar het stadje gelopen achter mijn huis en daar eerst op zijn Italiaans een aperitivo genomen. Een wijntje en een klein hapje erbij. Daarna een rondje gelopen door het stadje en daarna heerlijk buiten op een terras gegeten. Allemaal typisch Italiaans gegeten, pizza, vitello, casoncelli, tiramisu, limoncello, lekker wijntje, het goede leven! Zondags hadden we een rustig dagje. Weer mooi weer, dus zijn we naar de top van de berg gegaan met de kabelbaan. Daarna heerlijk geluncht op het terras en daarna hebben we rond 12uur Jacinta op de bus gezet, want die ging helaas alweer naar huis. Zondagmiddag hebben we lekker van het zonnetje genoten in de tuin en in de namiddag een yoghurtijsje gehaald in het stadje. 's Avonds had Bo lekker pasta gekookt en hebben we thuis gegeten. En natuurlijk na het eten nog een stracciatella ijsje gehaald. 'Om het af te leren', zoals Ilse het mooi verwoordde! Helaas zat het weekendje er toen alweer op en heb ik ze maandagochtend rond half 6 op het vliegveld afgezet. Toen begon voor mij ook de universiteit weer. Wat een geluk dat ik die week alleen maandag en dinsdags naar de universiteit hoefde. De rest van de week waren er studenten die hun scripties presenteerden en daarom hadden we dinsdagmiddag al vrij. Woensdag ben ik met Bo naar Lecco geweest, dat ligt bij het Comomeer. Aangezien het geld voor terrasjes inmiddels wel een beetje op was, hadden we ons eigen lunchpakketje mee en hebben we lekker in het zonnetje gezeten. Verder hebben we het plaatsje bekeken en wat gewinkeld. Natuurlijk wel nog wat geld overgehouden om een lekkere cappuccino en een wijntje te drinken op het terras! La vita è bella! Donderdags en vrijdags was het weer prachtig weer en aangezien we vrij waren van school, hebben we een megagroot luchtbed in de tuin gelegd en hebben we vooral genoten van het zonnetje. Ach ja, je bent maar een keer in je leven een Erasmusstudent! Verder ging het zaterdag helaas regenen en zijn we maar naar een winkelcentrum gegaan. Daar heel veel boodschappen gedaan in een grote supermarkt. Op de terugweg werden we zelfs thuisgebracht met de auto toen mensen ons met de boodschappen door de regen zagen sjouwen. Dit maak je dan ook alleen maar hier mee denk ik dan. Thuis aangekomen gingen we lekker koken en toen viel de stroom uit... Gelukkig hebben we weer hele lieve buren, dus die hebben ons geholpen. In Lecco had ik een mooi jasje gezien die ik eigenlijk wel wilde kopen, dus zondag gingen we terug naar Lecco. Toen we daar aankwamen waren alle winkels dicht... Eigenlijk logisch, het was zondag, maar hier in Bergamo is altijd alles open. Ach ja goede reden om maar weer een cappuccinootje te drinken. Nu ga ik morgenochtend voor schooltijd maar weer even terug naar Lecco om dat jasje toch te kopen. Vandaag hadden we alleen vanmiddag les en aangezien de zon scheen hebben we natuurlijk vanmorgen weer heerlijk in de tuin gezeten. Vanmiddag dan lessen gehad en nu zit ik weer te leren voor de tentamens. Het leven hier kan ook zwaar zijn... De rest van de week gewoon naar de universiteit en dan komt vrijdag Nienke een weekendje naar Bergamo, samen met een vriendinnetje van Bo! Morgen dus maar even boodschapjes doen, zodat we wel lekker voor ze kunnen koken. Volgens mij wordt het mooi weer, dus we gaan er een heel gezellig weekendje van maken met z'n vieren! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in! Voor nu laat ik het even hierbij en zal ik snel weer een nieuw verhaal erop zetten!

Un abbraccio e saluti da Bergamo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bergamo

Rachel

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 39497

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 07 Juli 2014

La Bella Italia

09 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: